Strona główna Blog Blog Negatywne opinie na platformie OTTO.de – co możesz z nimi zrobić? Jak je usunąć?

Negatywne opinie na platformie OTTO.de – co możesz z nimi zrobić? Jak je usunąć?

Dla każdego sprzedawcy negatywne opinie to spory stres. O ile konstruktywna krytyka potrafi być bardzo pomocna i pozwala udoskonalać ofertę, o tyle nieuczciwe, obraźliwe lub niezgodne z regulaminem komentarze mogą poważnie zaszkodzić – zarówno sprzedaży, jak i reputacji marki.
Dobra wiadomość? OTTO Market daje możliwość zgłaszania takich opinii do usunięcia. Trzeba jednak spełnić konkretne warunki i zgłosić recenzję w odpowiednim formacie.

Co należy przygotować?

Aby Twoje zgłoszenie zostało rozpatrzone, musisz przesłać je w ściśle określonym formacie:

  • Link do strony produktu: [Link zur Produktseite]
  • Numer artykułu: [Artikelnummer des Produkts]
  • Data opinii: [Datum der Bewertung]
  • Treść opinii: [Text der Bewertung]
  • Uzasadnienie usunięcia: [Begründung für die Löschung]

WAŻNE:

Gdzie znaleźć opinie klientów w panelu OTTO Market?

Aby zebrać wszystkie niezbędne dane do zgłoszenia negatywnej opinii, najlepiej przejść następującą ścieżkę w panelu sprzedawcy:

  1. Przejdź do zakładki „Analysen”

2. Wybierz sekcję „Kundenverhalten”

3. Zjedź na dół do kafelka „Kundenbewertungen”

4. Kliknij „Details”, aby zobaczyć pełną listę ocen

5. Przefiltruj negatywne opinie

6. Na dole strony możesz pobrać je w formacie CSV

Dzięki temu szybko uzyskasz:

  • link do produktu,
  • numer artykułu,
  • datę i treść recenzji – czyli wszystko, co jest potrzebne do poprawnego zgłoszenia.

📌 Pamiętaj, że niedokładne lub niekompletne zgłoszenia są odrzucane, dlatego warto bazować bezpośrednio na danych z systemu OTTO Market.

Kiedy OTTO usuwa opinię?

Tylko wtedy, gdy recenzja narusza oficjalne wytyczne OTTO:
OTTO prosi klientów, by ich opinie były merytoryczne i oparte na rzeczywistym doświadczeniu z produktem. Opinie zawierające poniższe treści mogą zostać usunięte:

🚫 Obelgi, wulgaryzmy i obraźliwe określenia

🚫 Treści rasistowskie, faszystowskie, antysemickie lub politycznie radykalne

🚫 Dane osobowe (np. e-mail, nr telefonu, linki)

🚫 Odniesienia do innych źródeł zakupu

🚫 Komentarze dotyczące usług (np. wysyłki, obsługi) – w tym celu należy kontaktować się bezpośrednio pod: service@otto.de 

Opinie powinny dotyczyć cech i funkcjonalności produktu, a nie ogólnych wrażeń czy wyglądu na zdjęciu.

📩 Jak zgłosić opinię?

Należy założyć ticket (zgłoszenie) w systemie OTTO z podanymi powyżej danymi. Zgłoszenie zostanie zweryfikowane przez zespół platformy.

 

💡 Jeśli potrzebujesz pomocy w analizie i usuwaniu opinii lub prowadzeniu sprzedaży na OTTO – skontaktuj się z nami!

📧 kontakt@ecomplace.pl 

📞 577 410 744

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *