Strona główna Blog Amazon Sprzedaż na Amazon - czy warto? 12 kluczowych zalet! | Ecomplace.pl

Sprzedaż na Amazon – czy warto? 12 kluczowych zalet! | Ecomplace.pl

Projekt Bez Nazwy (1)

Biorąc pod uwagę obecne standardy zarówno firmy, niezależni przedsiębiorcy oraz twórcy produktów szukają innowacyjnych sposobów na dotarcie do szerokiego grona klientów i zwiększenie swoich zysków. Wśród licznych platform e-commerce, Amazon jest jednym z najbardziej wpływowych i popularnych “graczy” na rynku. Dlatego też coraz więcej osób zastanawia się, czy sprzedaż na Amazonie jest wartościowym posunięciem biznesowym. Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie, koniecznie przeczytaj dzisiejszy artykuł! Zachęcamy do lektury.

Czy warto sprzedawać na Amazon? – 12 kluczowych zalet!

1. Duży zasięg

Amazon to jedna z największych platform e-commerce na świecie. Posiada ogromną liczbę klientów, co daje Ci szansę dotarcia do szerokiego grona potencjalnych nabywców. 

Jak podają najnowsze badania serwisu Statista, sprzedaż na Amazonie od 2004 roku do 2022 roku wzrosła o ponad 507 mld dolarów. Co ciekawe – na przełomie 2018 a 2022 roku zanotowano 50% wzrostu sprzedaży (z 232,89 mld dolarów do 513,98 mld dolarów). Dowodzi to jednoznacznie, że obecnie sprzedaż na Amazon jest bardzo opłacalna i popularna.

Yellow Energetic Vlogger Youtube Thumbnail

Zdj 1. Statystyki dot. sprzedaży w serwisie Amazon na przestrzeni lat.Źródło: www.statista.com/statistics/266282/annual-net-revenue-of-amazoncom/

2. Globalna obecność

Amazon działa na wielu światowych rynkach. Możesz skorzystać z jego globalnej infrastruktury, aby sprzedawać swoje produkty międzynarodowo i docierać do klientów z różnych krajów.

3. Wiarygodność i zaufanie

Amazon budował swoją reputację przez wiele lat i jest znany jako godna zaufania platforma e-commerce. Korzystanie z marki Amazon zwiększy renomę Twoich produktów z punktu widzenia potencjalnych nabywców.

4. Logistyka i obsługa klienta

Amazon oferuje usługi logistyczne (np. magazynowanie, pakowanie i dostawa zamówień). Możesz również skorzystać z obsługi klienta Amazon, ułatwiając sobie zarządzanie zamówieniami i zwrotami.

5. Marketing i promocja

Amazon posiada narzędzia marketingowe, pomocne w promocji Twoich produktów. Możesz w tym przypadku korzystać z płatnych reklam czy też brać udział w programach rabatowych. Istnieje również opcja wyróżnienia Twojego produktu przez samego Amazona w postaci “Amazon’s Choice”. Wymaga to jednak sporej renomy i dobrego produktu.

Projekt Bez Nazwy (6)

Zdj 2. Renomowane produkty oznaczone jako “Amazon’s Choice”. Źródło: www.amazon.com

6. Dostęp do analiz i danych

Amazon udostępnia sprzedawcom różnorodne narzędzia analityczne, które pozwalają monitorować wyniki sprzedaży, analizować zachowania klientów i dostosowywać strategię biznesową na podstawie zgromadzonych danych.

7. Możliwość rozwoju marki

Sprzedając na Amazonie, masz szansę zbudować rozpoznawalność swojej marki. Możesz tworzyć własne strony produktowe, dodawać logo i opisy, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

[rozmiar Pierwotny] +48 577 410 744 (148×180 Mm)

Zdj 3. Skuteczny opis produktu w serwisie Amazon. Źródło: www.amazon.com

8. Skalowalność

Amazon zapewnia elastyczne możliwości skalowania Twojego biznesu. Możesz zacząć od sprzedaży kilku produktów i stopniowo rozbudowywać asortyment, w miarę rozwoju Twojej firmy.

9. Ułatwiony proces sprzedaży

Amazon udostępnia sprzedawcom prosty proces rejestracji i uruchomienia konta. Masz w tym przypadku dostęp do narzędzi ułatwiających zarządzanie ofertami, monitorowanie sprzedaży i aktualizowanie informacji o produkcie.

10. Programy lojalnościowe

Amazon oferuje różne programy lojalnościowe (np. Amazon Prime), które przyciągają klientów do regularnych zakupów. Jeśli zdecydujesz się na udział w takim programie, Twoje produkty zostaną oznaczone jako “Prime Eligible”, dzięki czemu zyskają większą widoczność.

[rozmiar Pierwotny] +48 577 410 744 (1)

Zdj 4. Program lojalnościowy Amazon Prime gwarantujący korzyści związane z dostawą. Źródło: www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=202075470

Według serwisu Statista oraz wypowiedzi ekspertów Amazon roczna sprzedaż netto usług abonamentowych związanych z Amazon Prime wynosi 25,21 miliarda dolarów.

11. Cross-selling i up-selling

Amazon posiada funkcje cross-sellingu i up-sellingu, które mogą pomóc Ci w zwiększaniu wartości zamówienia klienta. Poprzez rekomendacje produktów lub oferty specjalne, nakłonisz potencjalnych kupujących do zakupu dodatkowych lub bardziej zaawansowanych wersji produktów.

12. Kanał sprzedaży dla marek własnych

Jeśli masz własną markę i chcesz sprzedawać produkty pod jej szyldem, Amazon oferuje możliwość tworzenia tzw. marek własnych (ang. private label). Możesz rozwijać swoje produkty pod własnym brandem, w ten sposób skutecznie wykorzystując potencjał sprzedażowy platformy.

Sprzedaż na Amazon – dostępne modele sprzedażowe

W serwisie Amazon są dostępne różne możliwości sprzedaży zależne od preferencji i potrzeb klientów:

  • Sprzedaż Fulfillment Amazon (FBA) – W tym modelu wysyłasz swoje produkty do magazynów Amazona, a oni zajmują się ich przechowywaniem, obsługą zamówień, wysyłką i obsługą klienta. To przede wszystkim liczne korzyści związane m.in. z szybką dostawą, sprawnymi zwrotami oraz profesjonalną obsługą klienta.

  • Sprzedaż Fulfillment Merchant (FBM) – W tym modelu to Ty jesteś odpowiedzialny za obsługę zamówień i wysyłkę produktów do klientów. Amazon udostępnia Ci platformę do sprzedaży, a Ty musisz samodzielnie zorganizować procesy logistyczne. To dobre rozwiązanie dla sprzedawców, którzy mają własne centrum logistyczne lub preferują większą kontrolę nad procesem wysyłki.

  • Sprzedaż jako sprzedawca indywidualny – Jeśli dopiero rozpoczynasz sprzedaż na Amazon i nie planujesz skalowania w perspektywie kolejnych 2-3 lat, możesz rozpocząć jako sprzedawca indywidualny. W tym modelu nie jest wymagana miesięczna opłata subskrypcyjna. Musisz natomiast uiszczać opłatę za każdy sprzedany produkt.

  • Sprzedaż jako sprzedawca profesjonalny – Myśląc o sprzedaży większej ilości produktów, możesz zarejestrować się jako sprzedawca profesjonalny. Wymaga to płacenia miesięcznej opłaty subskrypcyjnej, ale daje dostęp do zaawansowanych narzędzi i funkcji sprzedażowych (np. wgląd w raporty sprzedażowe).

  • Sprzedaż na Amazon Handmade – Jeśli tworzysz ręcznie wykonane produkty, możesz sprzedawać je na platformie Amazon Handmade. To dedykowana sekcja dla twórców ręcznie robionych przedmiotów, którzy za sprawą konkretnych możliwości sprzedażowych mogą dotrzeć do szerokiej grupy klientów zainteresowanych unikalnymi i artystycznymi produktami.

Opłaty a sprzedaż na Amazon – jak to wygląda w praktyce?

Sprzedając na Amazon, musisz liczyć się z m.in.:

  • opłatami subskrypcyjnymi dla sprzedawców profesjonalnych,

  • opłatami za sprzedaż,

  • opłatami za magazynowanie,

  • opłatami za obsługę zamówień,

  • opłatami za wysyłkę.

Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Opłata subskrypcyjna dla sprzedawców profesjonalnych

Jeśli jesteś zarejestrowany jako sprzedawca profesjonalny, będziesz płacić miesięczną opłatę subskrypcyjną. Obecnie wynosi ona 39,99 USD miesięcznie.

Opłaty za sprzedaż (Selling Fees)

Amazon pobiera opłaty za sprzedaż dla każdego sprzedanego produktu – jako procent od ceny sprzedaży. Warto zaznaczyć, że opłaty różnią się w zależności od wybranego modelu (indywidualny vs profesjonalny) oraz od programów i promocji, z których korzystasz.

Opłaty za magazynowanie (Fulfillment Fees)

Korzystasz z usługi FBA i przechowujesz swoje produkty w magazynach Amazona? W takim razie spodziewaj się opłat za magazynowanie, zależących od takich czynników jak:

  • wielkości towarów;

  • wagi produktów;

  • czasu, przez jaki są przechowywane towary w magazynie Amazona.

Opłaty za obsługę zamówień (Order Handling Fees)

Amazon pobiera opłaty za obsługę zamówień obejmujących przygotowanie zamówienia do wysyłki, opakowanie i etykietowanie produktów.

Opłaty za wysyłkę (Shipping Fees)

Obsługując wysyłkę samodzielnie (FBM), poniesiesz koszty związane z wysyłką i dostawą produktów do klientów. Koszty te zależą od wagi, rozmiaru i odległości dostawy.

Pomoc w sprzedaży na Amazon – do kogo się zwrócić?

Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon? Zajmujemy się rynkiem niemieckim. Wyróżnia nas indywidualne podejście, szeroka oferta usług oraz gwarancja rzetelności. Jeżeli chcesz skutecznie zoptymalizować sprzedaż w swojej firmie – napisz do nas wiadomość lub zadzwoń. Chętnie pomożemy! Pozostajemy dyspozycyjni.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat sprzedaży na Amazon.

1. Jak zwiększyć sprzedaż na Amazon w Niemczech?

Aby zwiększyć sprzedaż na Amazon w Niemczech, warto skupić się na dostosowaniu oferty do lokalnego rynku, zapewnić wysoką jakość produktów i usług, oraz korzystać z rozwiązań reklamowych i promocyjnych dostępnych na platformie.

2. Sprzedaż na Amazon USA – czy to się opłaca?

Sprzedaż na Amazon USA może być opłacalna, ponieważ platforma ta ma ogromny zasięg i potencjalną bazę klientów. Sukces wymaga jednak starannego planowania, konkurowania z innymi sprzedawcami i skutecznego marketingu.

3. Jak rozpocząć sprzedaż na Amazon?

Aby rozpocząć sprzedaż na Amazon, należy założyć konto sprzedawcy, wybrać odpowiednią kategorię produktów, przygotować listy produktów z dokładnym opisem i zdjęciami, oraz zająć się logistyką i obsługą klienta.

4. Najważniejsze zasady sprzedaży na Amazon – jak to wygląda w praktyce?

Najważniejsze zasady sprzedaży na Amazon obejmują m.in.: dbanie o wysoką jakość produktów i usług, utrzymanie konkurencyjnych cen, uzyskanie pozytywnych opinii od klientów, optymalizację listy produktów pod kątem wyszukiwarek Amazon, oraz stosowanie się do zasad dotyczących reklam i promocji. W skład praktycznych aspektów wchodzi także obsługa zwrotów, zarządzanie zapasami i obsługa klienta.

 

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *